שעתיים טיפוסיות בחייה של בת 3 שבועות טיפוסית – בכי, רוגע ערות, שינה על הידיים, על מזרן הפעילות בתנועה, ללא תנועה במנשא, בפוף על הבטן, על הגב על הכתף, בערסול, ערסול קידמי סיטואציות שונות שקיבלו סוגי מענה שונים. מה עושים בכל סיטואציה? איזה מענה נותנים? איך יוצרים גיוון והדרגתיות בסוגי המענה? ואיך תומכים תוך כדי […]

שעתיים טיפוסיות בחייה של בת 3 שבועות טיפוסית – בכי, רוגע ערות, שינה על הידיים, על מזרן הפעילות בתנועה, ללא תנועה במנשא, בפוף על הבטן, על הגב על הכתף, בערסול, ערסול קידמי סיטואציות שונות שקיבלו סוגי מענה שונים. מה עושים בכל סיטואציה? איזה מענה נותנים? איך יוצרים גיוון והדרגתיות בסוגי המענה? ואיך תומכים תוך כדי גם בהתפתחות המוטורית-חושית ויוצרים את ניצני העצמאות ויכולת הסתגלנות? התחלנו עם תינוקת שהוכנסה למנשא בד לאחר שהיתה מאד לא רגועה ונרדמה בו, סיימנו עם תינוקת ערנית ונינוחה ששוכבת בפוף, וכבונוס – גם עם חיתול מלא. לא רואים בפרק – לאחר שסיימנו היא אפילו ישנה שעה וחצי ואפשרה לאמא שלה לאכול ארוחת צהריים שלמה בבית קפה. חלומה של כל אמא בחופשת לידה… 

*קיצרתי תהליכים בפרק כדי שתוכלו לראות (כמעט) את כל מה שהיה. 

*כמובן שברגעים בהם התינוק נינוח אין צורך להישאר כל הזמן לצידו כל עוד הסביבה בטוחה. אנחנו נשארנו לצידה לטובת התיעוד וההסברים.