משפטים מעצבנים

ספורט בהריון – מה אנחנו יכולות להרויח מזה?

נכון שהמלצתי על פעילות גופנית בזמן הריון לצורך שכלול יכולת שיווי המשקל העתידית של התינוק שיוולד ויצירת נקודת פתיחה טובה ואיכותית עבורו להמשך חייו?

הפעם אני רוצה להתייחס אלינו – האימהות. 

כפי שאני תמיד אומרת: "אמא טובה היא אמא שטוב לה".

ואכן, הפעילות הגופנית עושה טוב לא רק לעובר, אלא גם לאמא שברחמה הוא גדל, בין אם בהיבט הפיזי ובין אם בהיבט הריגשי: הפעילות הגופנית גורמת בין השאר להזרמת דם מוגברת, חילוף חומרים תקין, עלייה מבוקרת במשקל, הפרשת הורמונים הגורמים למצב רוח מרומם, וכמובן – פסק זמן לעצמנו במהלך היומיום העמוס (חשוב במיוחד כשיש עוד ילדים גדולים בבית).

כל אלו יכולים למנוע או להקל על תופעות כאלו ואחרות שהרבה נשים בהריון סובלות מהן – בצקות, דליות, נפיחויות, כאבי גב/ברכיים, תחושת כבדות, עייפות ועוד. בנוסף, ישנם מחקרים המעידים על כך שהריון "תנועתי" מוביל באופן יחסי ללידה קלה יותר. שווה, לא?

כפי שציינתי – מניסיוני האישי, אני יכולה לאשש את כל אלו לגמרי (ויעידו גם כל אלו שפגשו וראו אותי בזמן ההריונות שלי).

רק חשוב לי להבהיר ולהדגיש – הפעילות הגופנית תעשה בהתאם להנחיות הרפואיות שקיבלת מהרופא שלך, יכולתך הפיזית והשינויים הגופניים במהלך ההריון. בכדי שתוכלי להתמיד ובאמת תהני מהפעילות, רצוי כמובן גם לבחור בפעילות שאת אוהבת.

מה אני אוהבת? רובכן יודעות – אני אוהבת אירובי! 

אז הקשבתי לגוף שלי, שמרתי על הדופק, ככל שההריון התקדם מיננתי את הקפיצות והנפות הרגליים, ופשוט המשכתי לרקוד כפי שעשיתי גם לפני ההריון… הרגשתי מעולה ואני עדיין מרגישה כך. 

אני משתפת אתכן במזכרת אישית שלי מההריון הנוכחי: "מתפתחים בתנועה" או – "לרקוד כל הדרך לחדר הלידה" ☺